Powered By Blogger

torsdag 15 januari 2015

Da capo, maestro! #bloggswe

Vi hade en mycket trevlig kväll i Ostbutiken och våra bordskamrater var roliga och underhållande. Det var uppdukat med sallader av olika slag, salami, skinkor och ostar, givetvis. Gott vin var det med. Vi valde det vita, men båda varianterna hette Lyngrove, om jag inte missminner mig. Det andra var en chiraz och var enligt paret som föredrog rött, mycket gott. Detta gör vi gärna fler gånger!

En liten del av butiken


Idag ska jag åka till Floda. Det ska bli kul att titta till dem där igen. Det är ett litet och trivsamt apotek, trots att det är något "svårjobbat". Skulle behövas en ombyggnad, men det lär ta en stund innan det blir av; eftersom det ganska nyligen togs över, eller snarare tillbaka till Apoteket AB, från en franchise-aktör och hela personalen är ny.

Min mobil beter sig konstigt. Jag hade inget missat samtal när jag vaknade idag, men märkligt nog ett meddelande på mobilsvararen. Hade dessutom glömt att stänga av ljudet när jag gick och la mig, så en påringning borde ha väckt mig. Hur som helst var det sonens fastighetsskötare som svarade på mina frågor. Jag tycker Sotenäsbostäder sköter sig bra, även om de glömde åtgärda skåpet.

Mannen får laga maten idag, men jag tror han glömde ta upp nåt ur frysen. Då blir det en spännande överraskning när jag kommer hem. I morgon är det antagligen min tur att laga mat igen, för jag är än så länge inte bokad på något jobb. Eftersom det är fredag får jag ge mig ut och hämta fisk. Tråkigt att det blåser så mycket igen, det kan bli svårt att få tag på prisvärd färsk fisk.

Nu ska jag klä på mig och göra mig i ordning för jobbet.
Ha en fin dag och håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar