Powered By Blogger

söndag 25 januari 2015

Sera Domenica. #bloggswe

Tjolainhopp igen! Ny förfrågan kom igår igen och lön vill jag ju ha, så jag ställde upp förstås. Ledig i morgon och på tisdag, då ska jag fixa sånt som kommit på undantag och måste göras. Annars kommer det surt efter, det vill jag slippa. Medlemsstatus, A-kassefrågor, F-kassefrågor, allt måste vara i ordning. Livet som arbetslös är allt annat än enkelt...

Väldigt mycket enklare att arbeta, även om det är mycket nytt att lära sig. Fick jobba med Linda idag, det var bra, då fick jag en genomgång om hur de har lagt upp arbetet i egenvården. Var och hur man hittar rutiner, söksidor som är riktigt bra stöd och utbildningar för att hålla sig uppdaterad. Nu ska jag bara få full åtkomst till allt, så jag blir självgående och slipper förlita mig på kollegor.

Mannen har världens flax. Han köpte en andel i V75:an i butiken där vi brukar handla. Den var dyrare än han vanligtvis brukar kosta på sig och när han berättade det så fick jag nästan hicka. Idag firar vi vinsten med prosciuttolindade grissini och olivolja som snacks eller förrätt och risotto con pancetta, salvia e parmigliano till varmrätt. Härligt att komma hem till efter en hetsig dag!

Jag försöker tala allvar med mannen angående det onödiga i att åka tvärs över stan för att jobba ensam (inget ovanligt), äta lunch ensam, betala trängselskatt och sitta i oändliga bilköer. Dessutom tillkommer problemet med att matlådorna kommer att gå åt som smör i solsken. Nå, det blir att laga mer än vanligt om jag inte lyckas. Nej, varken han eller jag äter lunch om vi är hemma.

Inga glada frukostätare här inte, utan väntar gärna med den lilla detaljen till så sent som möjligt och äter middag på kvällen. Jobbar vi blir ordningen annorlunda. Vilket osökt får mig att tänka på vad vi ska äta i morgon. Jag tror vi får sätta oss och planera lite inköp och inventera skåpen. Eller så hoppar vi över det och tittar på en film. Känner mig lite mosig efter all ny information idag.

Hoppas du haft och fortfarande har en trevlig söndag, ta hand om dig och dina nära och kära!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar