Powered By Blogger

torsdag 22 januari 2015

Utryckning. #bloggswe

Vaknar till ett lätt snöfall, men andra vänner och bekanta verkar ha fått väldigt mycket mer under natten. Det är ju mysigt att se bilderna, fast mindre kul att skotta. Bra att jag slipper det idag, när hemtjänsten ska rycka ut med förnödenheter såhär i influensatider. Ska bara baka bröd, så jag kan ta med lite nybakt till sjuklingen.

Min AC försöker lösa lönefrågan, innan avtalet ska skrivas på. Något hände mellan avtalet på NÄL och timlönen jag har nu, som vikarie. Vi ska nog komma överens, det är jag inte orolig över. Hon är angelägen om att skriva detta avtal så fort som möjligt, innan någon annan hinner före. Känns som en rätt behaglig sits, efter all denna tid utan jobb alls, ärligt talat.

Som du förstår är jag obokad idag också och i morgon ska jag på möte med en handläggare på Af. När det är gjort ska jag ringa a-kassan och reda ut lite frågetecken angående den ersättningen. Sen ska jag återigen kontakta Sjögräset, aka "fackpampen" på Sveriges Farmaceuter, så det blir ett slut på denna segdragna historia nån gång.

Håll i dig nu. Det är torsdag och dagens rätt blir... lax! Ganska otippat, eller hur? Vete sjutton vad jag ska hitta på till middag i morgon. Det löser sig alltid, men på sistone har min matplanering inte funkat så bra. Dels för att vi inte gjort någon lista, dels på grund av inhoppen som kommer väldigt plötsligt ibland. Vi får skärpa oss, mannen och jag.

Det är lite ovant att ha honom hemma om dagarna. Eftersom han är halvt sjukskriven känns det onödigt att sätta sig i bilen och åka tvärs över stan och sitta ännu mer isolerad än på det gamla kontoret. Kan man sköta jobbet hemifrån lika bra, kan åtminstone inte jag begripa varför de ansåg det nödvändigt att flytta honom dit ut överhuvudtaget... Översittarfasoner, rent ut sagt!

Nu ska jag ta hand om degen, om det inte ringer på mannens telefon, då får jag lägga ner vispen en stund. Ha en fin dag därute och ta hand om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar