Powered By Blogger

fredag 16 januari 2015

Hjärngympa. #bloggswe

Mannen serverade kaffe och GP på sängen idag också. Jag hade alls ingen lust att vakna när larmet gick igång, snoozade flera gånger. När han åkte till jobbet låg jag kvar och löste dagens sudoku. Det tog en stund, men det ska det göra när det är en sån här:


Det är bra hjärngympa och får fart på den lilla tävlingsinstinkt jag har. Det vill säga, jag tävlar mot mig själv. Varje fredag-söndag är sudokuna en utmaning som ska lösas. Det piggar upp mig och jag är envis, det vet alla som känner mig närmare.

Nu kommer solen fram på riktigt för första dagen på länge. Den piggar nog upp mig ytterligare. Jag åker eventuellt till Frölunda Torg och får en påskrift för inhoppet förra fredagen, då jag hade glömt min tidrapport-lapp hemma. I vilket fall som helst ska jag åka till affären och handla lite inför helgen. Vi åker visserligen hem till Bovall en sväng, men kommer ju tillbaka snart igen.

Dagens rätt blir panerad torsk med ris eller pressad potatis och en musselsås. Lite grönt och sånt, för att kompensera frånvaron av det igår. Mannen bjöd nämligen på stekt fläsk och löksås och då behövs inga grönsaker, det tycker vi båda två. Jisses, så gott det var!

Jag funderar allvarligt på att söka ett jobb som Apotekskonsulent. Det är ett inom ett företag vars produkter jag känner till mycket väl redan. Om jag fick det jobbet, hur många gamla kursare och kollegor skulle jag då få träffa? Jag har från en säker källa hört att man bör dubbelkolla bokningar, så man inte får en utskällning för att man kommer och "stör". Gäller säkert inte många, men ändå...

Utan att säga för mycket, lär en av mina gamla arbetsplatser vara ett sånt ställe, vilket gör mig mycket ledsen och bedrövad. Okej, man kan ju ha en "dålig" dag, men om man behandlar en läkemedelsrepresentant eller annan konsulent på det viset, hur behandlas då personalen? Och för all del, kunderna?! Skulle ge rätt mycket för att få se siffror från det apoteket...

Som sagt, jobbet låter intressant nog för en ansökan i alla fall. Det värsta som kan hända är ju att de säger "Tack, men nej tack". Den har man ju hört förr. Tjänsten är ett vikariat som ligger ganska långt fram i tiden, så det kommer säkert fler intressanta jobb innan den ska tillsättas. Undrar vad lönen kan tänkas vara? Nästa konsulent jag träffar ska jag lite diskret fråga hur funkar med timmar och lön.

Dags att röra på sig! Ha en fin fredag och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar