Powered By Blogger

tisdag 27 januari 2015

Undra, sa flundra... #bloggswe

Då var ett inhopp gjort i Kortedala igen. Det känns inte som om det var så länge sen jag var där (precis före jul), men jag får erkänna att jag kände mig något förvirrad under de första timmarna, åtminstone. Imorgon ska det nog gå bättre från början. Sen är det Östra som gäller i tre månader och det känns helt underbart!

Igår kom jag äntligen iväg till Torget för mina ärenden. Ett av dem, det värsta, var att prova byxor och eventuellt få med ett par eller två hem. Under över alla under, jag lyckades! Det gick faktiskt väldigt fort, till och med. Dessutom kom mina farhågor om att jag behövde gå upp en storlek på skam, det var ju en trevlig överraskning! Storlek 40 satt som en smäck runt min häck...

Glömde dock att köpa underbyxor, men det får bli en senare fråga. När nästa lön kommer får jag ge mig ut och skaffa det och kanske till och med några överdelar till mina underdelar. Om jag orkar...
Jag undrar om jag köpt nya kläder alls sen jag slutade på Nordby? Förutom en klänning till ett bröllop har jag nog inte det, Inte konstigt att understundom blir trött på utbudet i vår "walk-in closet".

Jag fick en kul förfrågan av en vän igår. Han har en blogg som heter Rösten från Hälsö och handlar om livet på öarna, segling och höns, med mera. Nu finns jag med på ett hörn där som han döpt till "Anns kokvrå" och mina blogginlägg nås alltså även därifrån hädanefter. Använd dig av länken här, så kan du kika runt hos Ronald och hans kära L också. Underbar miljö och fina bilder!

Nu säger min mage att det är matdags snart. Vi bestämde oss för en färdig korvgryta och pasta redan igår. Bestämde också att vi skulle göra en matlista, men underligt nog blev det ingen gjord. Fastnade väl i någon vinkelvolt och tappade farten. Men idag kanske? Under tiden vi äter, kan det i så fall kallas undermåligt samtalsämne?

Ha en fortsatt fin kväll och ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar