Powered By Blogger

onsdag 28 januari 2015

Kalasdax. #bloggswe

Den här dagen gick ju som på räls, först med buss förvisso, men sen med spårvagnen till Kortedala och timmarna bara rusade iväg på jobbet. Det kan inte hjälpas, men tjusningen med att åka kollektivt är överreklamerad. Jag kan nog tycka att det är avslappnande och bra på många sätt att slippa köra själv, fast när det tar en timme jämfört med en kvart med bil att ta sig fram är det något fel.

Eftersom vi var några groupisar som skulle gratulera en nybliven 50-åring idag, lät jag bilen stå hemma. Mannen hämtade mig efter jobbet och vi sammanstrålade med L och G utanför K:s hus och fick träffa både "den där ungen" och Bosse (kanin), äntligen! Mat, prat och cava bjöds det på och sedvanlig gräffbild togs. Tack för en trevlig kväll!

Imorgon ska jag gå upp tidigare än vanligt. Börjar redan kl 9 och det är lika bra att jag börjar vänja mig, för det kommer bli många sådana dagar. Snart utökas öppettiderna på Östra till 8-22, det vill säga en timme tidigare än det är nu. Det blir ju spännande att se schemat, då dygnsvilan måste vara 11 timmar. Jobbar vi sena passet får vi inte börja före 9 nästa dag.

Chefen sliter med detta pussel, jag är tacksam att slippa. Det räckte med att få ihop schemat för tre fasta, mig själv och timmare för att täcka Nordbys tider, för att få gråa hår. Då hade vi "bara" öppet 10-20 måndag-fredag och 10-19 lördag och söndag. Till skillnad från apoteket hade vi stängt julafton och -dagen, samt nyårsdagen... Ren lyx ju!

Som sagt, en lång dags färd mot natt, vilket jag bedömer att det är nu, så sov gott och ta hand om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar