Powered By Blogger

onsdag 14 januari 2015

Ett klipp! #bloggswe

Idag låg jag kvar i sängen, både länge och väl. Jag är ledig och hade fått en tid för klippning hos Malin klockan 11, vilket kändes väldigt lagom. Manen är decimerad med en decimeter, tror jag. Väldigt mycket i alla fall. Jag ska inte vänta så länge med att klippa mig nästa gång. När nacken är lockig och luggen killar mig på näsan har det gått alldeles för långt.

Jag är lite sliten känner jag. Min dumma axel värker och det brukar den inte göra om jag inte gjort nåt dumt, som att putsa fönster eller måla tak. Då finns det bara en annan förklaring till det onda och det är en möjlig förkylning på gång. Den kan dra dit pepparn växer, för jag är bokad i Floda i morgon eftermiddag och i helgen ska jag och mannen åka norrut och träffa barnbarn och andra.

Missade telefontiden hos sonens Fastighetsskötare idag, så jag skickade ett mail med alla åtgärdspunkter och frågor istället. Hoppas han svarar idag. Spisen är hur seg som helst, ugnen smäller och låter konstigt. Utlovad skåpinredning har inte kommit på plats än och avloppet i köket är uselt.
Vi ska sätta upp badrumsskåp och vet inte vad det är för vägg. Lite smått och gott, alltså!

Dagens rätt är soppa. Grön ärtsoppa eller svampsoppa, det är frågan? Tror jag väntar tills mannen kommit hem och svarar på den. Vi ska ju till Ostbutiken och mumsa på allt möjligt gott ikväll, därför vi tar något lättare här hemma, så vi kan moffa ordentligt.
Jag ska hänga tvätt så länge och lösa lite sudoku eller korsord en stund.

Ha det gott och var rädd om dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar