Powered By Blogger

lördag 10 januari 2015

Zzzznark. #bloggswe

Ytterligare några timmar gjorda på Östra idag och resan dit företogs i ymnigt snöfall och vedervärdigt väglag samt en kraftig vind. Ibland hade det varit bättre med en bil i mannens preferensklass det måste jag erkänna, om än motvilligt. Lite mer tyngd gör det mer lättrattat i detta eländiga väder och man slipper kastas omkring som en fjäder eller vattenplana på översvämmade vägbanor.

Ovädret gjorde att bara de som var absolut tvungna kom in och handlade hos oss under de första timmarna, sen blev det mer att göra. Jag känner att jag är ovan vid att arbeta så mycket som det blivit denna veckan; fast jag är ju av den sorten som liknar en Duracell-kanin så länge jag är på jobbet, åtminstone och faktiskt känner arbetsglädje, så det är övergående. Julveckan gick ju fint!

När jag kom hem stod mannen och skrubbade ugnen, efter att ha handlat allt nödvändigt till dagen middag. Jag skalade 1 kg räkor, matade givetvis tjockisen Compiz i utbyte mot att han inte klöste sönder skåpluckorna under tiden och kokade en gudomlig fond av skalen. Den räcker till minst tre nya såser, förutom dagens gratängsås. Sa jag att det blir fiskgratäng?

Nu är det strax matdags och jag kommer landa i min fåtölj efter middagen och titta på någon film med mannen tills jag ser i kors, vilket inte lär ta särskilt lång tid idag. På grund av sjukdom är min morgondag förlängd med en timme och måndag vet jag inte hur eller när den slutar av samma anledning. På tisdag ska jag till KOL/Astma-sköterskan, det blir rena semestern...

Kväll och helg på dig! Hoppas du har det bra och kan kura inomhus i blåsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar