Powered By Blogger

måndag 5 januari 2015

Helg, igen! #bloggswe

Jag har jobbat idag och det var trevligt. Inte särskilt mycket kunder, men ganska mycket varor att ta hand om, så vi hade att göra ändå. Tiden gick fort och det betyder att vi inte hade någon dödtid, i alla fall. Att plocka varor är rena gympan och man lär sig nåt nytt hela tiden. "Jaha, där har de lagt den ja, det är ju bra att veta"; eller "hur tänkte de nu?"

Någon tid att äta finns inte. Jo, jag funderar på att ha med knäckebröd och mjukost, att ta till på kaffekvarten. Jobbar man mellan 10-15, så känns det bra att få nåt i magen, men att värma och äta mat på en kvart är inte min melodi. Då väntar jag hellre tills jag kommer hem.
Idag blir det stuvad potatis och gravad lax. Potatisen är kokt och ska skäras ner om en stund...

Tvättmaskinen jobbar, jag är duschad och mannen är hemma igen. Det blir en halv sjukskrivning ett tag, sen får vi se hur det hela utvecklar sig. Fast med tanke på det företagets (o)förmåga till både det ena och det andra, så vecklar något säkert in sig, men vi får ta den dusten då. Jag hoppas inte förstås, fast det är lika bra att vara mentalt förberedd och på hugget.

Funderar på mat i morgon. En slökokt lammnacke är ju inte alls fel, dock kanske lite för "fin" middag för en Trettondedag? Förra gången vi åt det visste vi inte hur det skulle sluta och det blev ett resultat skyhögt över förväntan. Så mört och ljuvligt att smaklökarna dansade av lycka. Det finns grytbitar av lamm i frysen, rester av kalkonen, köttfärs och en himla massa korrrv också.

Köttfärslimpa är gott. Den kan jag fylla med chili och ost, till exempel. Å andra sidan suger det en hel del i pastatarmen. Alla dessa svåra val, men ändock får man vara tacksam för att man har dem, som sagt. Mannen och jag får fundera vidare, tänker kanske bäst när magen är mätt?

Ha en fin afton och var rädd om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar