Powered By Blogger

onsdag 15 april 2015

Guldkant. #blogg100 #bloggswe

046.
Jo, jag kom i säng i hygglig tid och var på jobbet halv åtta i morse. Det har regnat som tusan idag, det märktes att ingen ville ut "i onödan". Långtråkigt hela dagen, det är tur att man har så härliga arbetskamrater, ett tag till i alla fall. Rörande att höra att de blir glada när jag kommer och besvikna för att jag går hem, istället för att jobba samma skift. Kommer att sakna dem, så till den milda grad...
Nå, det är ingen idé att tänka på det, då blir jag ledsen.

Det sägs att våren kommer i morgon. Undrar var jag hört det förut? Har för mig att det påstods redan i mitten av mars. En svala gör ingen sommar och en liten värmebölja gör ingen vår heller. Men ramslöken plockas i både Skåne och på Gotland, så nu går jag med på att våren är i antågande. Min sköna vän M har lovat att skicka ett knippe i år igen, jag blir så glad!

Jag ska göra en hollandaise enligt detta recept. Tror det blir helt suveränt till fisk också. Definitivt till lax, som tål lite tuffare tillbehör. Apropå fisk och lax så har både mannen och jag varit "figaner" idag. Mannen åt tonfisksallad till lunch och jag resten av senapslaxen jag gjorde för några veckor sedan.
När jag kom hem från jobbet lagade vi mat tillsammans, det är mysigt.

Det blev pasta med en enkel bechamelsås med gröna ärtor, men det är ju ändå lillelördag idag, varför vi skojade till anrättningen med lite räkor och rökt lax precis innan serveringen.


Funkade alldeles utmärkt, det! Mätta och goa är vi nu och kvällen är ännu relativt ung.
Mannen är som vanligt en klippa och har hämtat mina nya däck till bilen under dagen och tar hand om bytet av dem och några filter i morgon, när jag har sovmorgon. Har jag sagt att han är världens bäste? Om inte, så vet du det nu...

I dagsläget kan jag faktiskt säga att jag har människor i min omgivning som sprider negativ energi. I så måtto har jag definitivt förbättrat min livssituation kolossalt. Det är bara att fortsätta på den inslagna vägen och tänka positivt, oförtrutet kämpa vidare och inte ge upp förrän jag har det bästa jobbet, skönaste kollegorna och en lagom blandning av arbete och fritid.

Det gör inget alls om Lotto-vinsten på mer än 21 riksdaler ramlar in helt oförhappandes och befriar mig och mannen från bekymmer för all framtid; men det är väl att utmana ödet att önska något sådant, så det håller jag tyst om. Jag ska gå in för att aktivt visualisera mina mål, det funkade för en vän, därför tror jag att det kan vara tricket som får drömmarna att bli realitet.

Ha en fin kväll och dröm vackra drömmar och sanna sådana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar