Powered By Blogger

söndag 26 april 2015

Jorden skälver... #blogg100 #bloggswe

057.
Nu ska jag pusta ut ända till tisdag morgon, då står larmet på 6.30. Tre dagar kvar i tjänst, det börjar kännas riktigt jobbigt, men jag är glad för allt stöd och all värme från mina kollegor.
Idag var en av de mindre trevliga kunderna inne och handlade, jag ska tänka på honom och några till, så kanske saknaden inte blir lika enorm...

Apropå saknad har en kär vän till mig och mannen en svår stund nu, med tanke på jordskalven i Nepal. Många av hennes nära vänners hem och en skola hon stöder har rasat och katastrofen är ett faktum. Det är inte länge sedan hon var där själv och jag kan knappt föreställa mig hur det känns för henne att inte få tag på sina vänner. Mina egna problem känns rätt futtiga i jämförelse.

Just nu är jag så trött att tankarna inte är helt samlade, därför ber jag att få återkomma i morgon. Då ska vi planera matsedel och laga en maritim surprise. Bläckfisk, räkor och musslor har vi hemma, lite grönsaker kanske behöver hämtas hem; men vi har hela dagen på oss att lösa det. Behöver baka bröd också. det börjar bli tomt i fryslådan, men tycker du som jag, så tar vi det en annan dag!

Sov gott och be de högre makterna att skona Nepal från fler skalv nu.
Jag återkommer med uppgifter om hur du kan hjälpa barnen och familjerna där.

2 kommentarer:

  1. Såg en video idag från guardian i england, det var från en by 2 tim med bil från katmandu, men de hade ännu inte sett till någon hjälp. Arma människor!

    SvaraRadera