Powered By Blogger

torsdag 16 april 2015

Ordning och reda. #blogg100 #bloggswe

047.
Idag blir det kort och gott.
Börjar jobba redan klockan 13, så jag ska fixa lunch till mannen och mig. Tiden för matrasten på jobbet är så varierande, beroende på bemanningen, att det är bäst att bara ha en macka med.
Det blir soppa och inte vilken soppa som helst, utan sopp-soppa. Svampsäsongen är snart här, därför behöver vi inte snåla med det vi har i frysen längre.

Tänk om de hade rätt nu, de som sa att våren skulle komma idag? Jag har inte varit ute än, men det ser onekligen strålande ut. Solen skiner och fåglarna kvittrar, men det blåser en hel del tror jag nog.
Termometern visar 12 grader. i skuggan. Jag måste nog gå ut och känna efter...

Jodå, det blåser lite för mycket för att vara skönt, men det blir nog bättre framåt eftermiddagen. Det porlar inte i bäcken, det brusar och forsar, vilket inte är konstigt med de regnmängder som kommit de senaste två dagarna. Äppleträdet har blomknoppar och jordgubbsplantorna är på väg. Ja, jag rensade lite i krukorna, när jag inspekterade. Minsann!

Att nässlorna är på väg behöver jag inte tvivla på. Nästa soppdags tema är givet. Så billigt, nyttigt och gott! På onsdag är jag ledig, det blir en bra dag att plocka nässlor på.
De gamla trädgårdsmöblerna ska bort på ena eller andra sättet. Ska ringa granntanten som var intresserad. Vore trevligt att få en slant för dem, men går med på att hon tar dem härifrån bara.

Mannen åkte iväg med min bil, nu ska den få två nya däck och luftfilter. Jag måste vårstäda Pärlan. Stackarn är alldeles otvättad och eländig, dammsugning är av nöden också. Jag minns inte ens när det hände sist. Sedärja, helgen är räddad! Storstädning som är så roligt!

Ha en fin torsdag, för det är det väl? Jag blir helt förvirrad av att jobba oregelbundna tider och helger, trots att jag faktiskt är ledig två i rad. Njut av solen och ta hand om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar