Powered By Blogger

måndag 27 april 2015

Tid att dega. #blogg100 #bloggswe

058.
Ställde klockan på nio, men idag snoozade jag flera gånger. Tur man har Mayzan som back-up när man är trött som; jag vet inte vad. Det uppfordrande jamet hon har när det ska serveras frukost till husägarna är tillräckligt irriterande för att jag ska komma till skott. Husägarnas tvåbeningar fick kaffe på sängen och GP att läsa som belöning, men fick ju göra det själv förstås.

Idag ska mannen till banken och vi ska hämta lite förnödenheter i affären för att laga ny spännande mat lite senare. Asiatiskt eller italienskt tror jag det blir. Eller så blir det något helt annat innan jag är klar. Jag ska ägna mig åt receptläsning, brödbak och tvätt när jag skrivit klart detta inlägg. Det vill säga det jag alltid gör när jag har en ledig dag.

Sånt jag gör när jag är ledig!


Tyvärr blåser det för kallt och mycket för att parkera på altanen, men solen skiner i alla fall och det är bra! För humöret alltså, för hälsan hade det varit bättre med regn, det är inte lätt för oss allergiker nu. Det är lika spännande varje gång en kund kommer in med rinnande. kliande ögon, snorig näsa och nyser okontrollerat och vill ha Otrivin mot sin förkylning.

För allergiska har de aldrig varit, så det kan de ju inte ha blivit, särskilt inte "på gamla dagar". Ehm, nähä. Ibland kan man övertyga dem om motsatsen, men ofta får de som de vill, med uppmaningen att fundera på när nysattackerna kommer och om ögonen verkligen brukar vara röda och kliande av förkylning. Sen kommer de tillbaka och köper rätt preparat...

Dags att ta hand om första tvätten och se om fördegen har svalnat tillräckligt.
Ha en fin dag och var rädd om dig!

PS. Om du vill hjälpa barnen och familjerna i Nepal, så finns uppgifter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar