Powered By Blogger

lördag 25 april 2015

Kort och gott. #blogg100 #bloggswe

056.
Sovmorgon, men ställde klockan på nio, för säkerhets skull. Jag vill slippa stressa med brunchen och annat innan det är dags att åka till jobbet. Sånt mår jag inte bra av. Dessutom talade Mayzan om att det var dags för frukost till de fyrfota som äger detta hus. Hämtade kaffe och GP till mannen och mig själv, hann läsa första delen innan han vaknade på riktigt.

Jag åker en halvtimme innan jag börjar jobba, man vet aldrig vilka hinder eller stollar det är ute på vägen. Vill klä om i lugn och ro, fylla vattenflaskan och kolla vem jag jobbar med ikväll. Ibland är det så fullt upp att personalstyrkan bytts ut innan man hunnit säga hej till alla. Halvtrist väder och lönehelg förebådar många kunder idag...

Vår middag igår såg ut såhär:


Förkokta potatisar halverades och gick klart i ugnen med lite salt, peppar och olivolja. Vi rörde ihop ett kryddsmör med rökt paprika, cayenne och salt. Entrecôterna grillades i panna på spisen. Enkelt och mycket gott! Det var mer än vi mäktade med att äta upp, så ny matlåda blev det.

Nu ska jag tvätta håret och byta till uniformen, ha en härlig dag och var rädd om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar