Powered By Blogger

söndag 28 december 2014

Blodvite. #bloggswe

Då var det söndag! En väldigt trevlig sådan, eftersom vi fick besök av faster och hela hennes gäng. Jag har verkligen så smarta och roliga kusiner och då räknar jag de "ingifta" ungdomarna också. Synd att vi ses så sällan bara. Jag är lite avundsjuk på dem, för igår var de på Operan och såg "Kristina" med faster och farbror (blir det väl?) i ensemblen.

Fast vi roade oss ju kungligt hos våra vänner igår och det är inte fy skam det heller. Vi fick mycket god mat och dryck, och dessutom blev vi hämtade på Mölndals bro. Tack så mycket!
Pussel heter deras nya katt och hon är så fin. Det är klös i den katten märkte jag när jag kliade henne "för mycket". Visst är det märkligt att en del katter reagerar med att bli våldsamma i det läget?

Jag är lite "trött" idag, det får jag erkänna, så det blir enklast möjliga mat när mannen kommer hem efter "grabbträffen" med C, D och L, tror jag det var. Det ska väsnas i replokalen en stund och förhoppningsvis muntra upp C på det viset. Han tog med den nya basen på uppmaning av D. Det kanske blir en privatlektion? Hur som helst hoppas jag de har kul!

Maten ja, dagens rätt blir lutfisk. Istället för ärtor tror jag att vi ska ha brysselkål till den idag. Som vanligt, hos oss, blir det vit sås med senap och kryddpeppar iblandat efter eget tycke och smak på tallriken. Nu blev jag ju hungrig, äter upp mammas sylta så länge...

Det har börjat snöa igen, ungarna tjuter av glädje ute i pulkabacken. -3 grader säger termometern och det är vindstilla; vilket betyder att det är ganska behagligt vinterväder, även om jag tänker hålla mig inomhus hela dagen. Jag ska läsa GP som kom väldigt sent idag. Jag var ute kl 9, men då var det tomt i brevlådan. Dåligt tycker jag. Fick ta till "Två Dagar", som annars sparas till måndagar.

Nu ska jag se vad det står om icke-valet och huruvida Alliansen ska upphöra eller ej, i tidningen. Tända lite ljus och njuta av stillheten i största allmänhet. Det är inte dumt med lite mandlar och apelsin att mumsa på under tiden. Egentligen är jag godissugen, men låtsas inte om det...

Ha en fortsatt fin dag och förutom reflexer kan det vara bra med broddar om du går ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar