Powered By Blogger

måndag 1 december 2014

Slut i rutan! #blogg24 #bloggswe

Jag ligger hopplöst efter med allt. Åkte till Bovall och hämtade redskap för dagens insats, vidare till dottern och barnbarnen. Den lilla sov precis hela tiden jag hälsade på, det var lite ofint av henne. W skrattade så fort han såg mig, vilket känns gott i hjärtat. Vi lekte med bilar och jag fick julklappstips. Får se på lilla julafton hur bra jag väljer bland dem.

Knackade på hos världens bästa L, men hon var inte hemma. Borde kanske ha varskott först, men ibland är det svårt att beräkna tiden och det är bättre att överraska än att utebli, tänkte jag.
Fortsatte ut till Kungshamn så att sonen fick putsade fönster, uppsatta julgardiner och adventsstakarna på plats, hann nästan allt innan han kom hem efter jobbet. Resten får han göra själv.

Snabbt tillbaka med redskapen och fick upp ljusstakarna där. Fönstren är inte rena, men det tänker jag strunta i. Jag hittade några nötter i en skål, stoppade dem i en påse och åkte hem. Jag hade kunnat stanna, men har ett viktigt åtagande i morgon och vill kunna göra förberedelserna i lugn och ro.
Nötterna är ett knep att hålla sig vaken i mörkerkörning, förresten. Tuggar man, sover man inte...

Jag hoppas att få tid att ta hand om fönster och gardiner hemma också. Eller gör jag verkligen det?!
Jo, det gör jag. Mest hoppas jag att orken räcker, jag har varit lite klen och är trött på det också.
Så trött att jag glömde hämta pepparkaksdegen hos modern, som förser oss med sådan varje år, om man vill ha. Det ville jag, för jag hoppas att två hjälpredor kommer hit och bakar med mig i år.

När jag kom hem efter dagens utflykt hade mannen middag på gång. Leverstuvning som fanns klar att värma. För nu är det lite "operation frystömning" igen. Alltså borde det finnas tid att få gjort det jag redan borde ha hunnit med. Jag ska göra som kloka J, sa. Bra musik, för att pumpa upp adrenalinet och svepa fram som en tornado överallt. Sen kan jag slappna av och julmysa...

Japp, så får det bli! Ha en fin kväll och sov gott, när det blir dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar