Powered By Blogger

måndag 29 december 2014

Lysande, sic Ann! #bloggswe

Åh, vilken städlust jag har idag! Inte... Men det är dags att bädda rent i sängen, dammsuga och tvätta golv. Det gäller att ligga i för att föregå med gott exempel inför sonens ankomst i morgon, även om det kostar på. It's a dirty job, but someone's gotta do it...

Inga verkar ha gått på semester, så allt hushållsarbete åligger oss själva. Det tycker jag är lite fräckt, men å andra sidan har Inga aldrig nånsin satt sin fot i detta huset. Kanske beror det på ett simpelt missförstånd eller så är Inga bara lat. Man tycker ju att hon kunde ha skickat sin ställföreträdare Rut, åtminstone.

Mannen och jag kan inte komma på vad vi ska äta till middag idag. Det står fortfarande en rätt välfylld påse med grönkål i förrådet. Ska skicka ut mannen så han får inspektera hur väl den har tålt köldknäppen. Har den klarat sig kan jag mycket väl tänka mig en soppa. Med ägghalvor till, förstås.
Eller parmesanchips. Eller Gränna-knäcke med ost. Alla dessa val.

I morgon blir det lasagne, för det har P önskat sig. Himla bra av honom, det var länge sen och passar alldeles utmärkt, för då kan jag göra den antingen idag eller tidigt i morgon. Vi ska nämligen åka till IKEA så att sonen kan välja ut ett badrumsskåp. Han behöver förvaring i sitt badrum, men det har inte blivit av än, av olika anledningar. Det är ju det där med val och kval.

Vi behöver åka och handla mat och lampor. Halogenlampor ska väl hålla en stund, men vi verkar ha haft otur med dem vi haft, då det har varit en strykande åtgång på dem? Särskilt vissa. De som satt i när vi köpte armaturerna verkar ha varit en ovanligt billig sort, för nu håller de vi själva införskaffat något längre i alla fall. Åkallar Lucifers gunst i kommande inköp.

Bäst att jag sätter fart och får något gjort då. Latmasken ligger och lurar, beredd att förlama mig fullständigt. Tvättmaskinen tystnade så jag börjar väl i det hörnet då, tar fram snabeldraken och Mayzan kommer att försvinna som en röd blixt ner till nedervåningen; sen får vi se hur gärna hon vill ut i snön...

Pax et lux vobiscum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar