Powered By Blogger

onsdag 10 december 2014

Stormfågel? #blogg24 #bloggswe

Om det inte hade blåst så förbålt inatt, hade jag nog sovit som ett barn hela natten. Nån gång måste jag ha sovit riktigt hårt i alla fall, för jag märkte inte ens att mannen var ute och räddade utemöbel med tillhörande och väl förtöjd presenning från att flyga likt en luftballong från altanen, mitt i natten och ovädret. Eller så valde jag bara att förtränga problemet?

Ekorren är ett trevligt apotek. Vilken tur att jag ska få vara där hela nästa vecka! Trevliga kollegor (som alltid), fina lokaler och lätt att hitta. Dessutom tillgång till lagersystemet och annat bra, så jag slipper störa upptagna kollegor med "fåniga" frågor. Glada och tacksamma kunder, med tålamod och gott humör trots att jag lyckades göra fel nån gång, men gjorde rätt till slut.

Fick träffa RC, som hade dåligt samvete för att hon inte hört av sig angående en tjänst jag sökt. Jag hade ju redan räknat ut att den skulle gå till någon internt, eftersom det dragit ut på tiden och det inte längre finns utrymme för "inskolning av utböling". Mycket riktigt ska två redan existerande chefer dela på den tjänsten. Det blev klart i fredags...

Östra hörde av sig angående jobb idag, men jag var ju redan upptagen. Nu på kvällen kom ytterligare en "chansning" för morgondagen, men då ska jag till Floda. Det går bra nu!
RC ska gå igenom ansökningarna till en annan tjänst och lägga till min ansökan, som uppenbarligen flög all världens väg i cyberspace, så det var ju bra att vi hann prata idag.

Mannen åkte iväg tidigt idag och fick släckt en envis servicelampa. I morgon är det min Pärlas tur och jag får ta Cadillacen till Floda. Sa jag att det går bra nu?! Åtta timmars jobb istället för från början avtalade fem är ju tacksamt också. Dagen kommer att flyga iväg och jag kommer att bli jättetrött, på ett bra sätt och sova som en stock.

Idag blir det "fuskmat". Påssoppa, Den går nog att "pimpa upp", så den känns lite roligare. "Kyckling &Ädelost" är valet för dagen och som av en händelse råkar det finnas några bitar färdig kyckling i frysen, samt en tub ädelost i kylen att bättra på med. Alla har väl en tub ädelost hemma redo att tryckas ut på en pepparkaka, närhelst lusten far över en, speciellt såhär års?

Mannen är iväg och repar med de andra pojkarna, det tycker jag han gör helt rätt i. Allt som muntrar upp är välkommet i nuläget. Jag har ju glömt att berätta att han fyndade i söndags, när Fender hade rea på instrument. Den glädje han utstrålade när han kom hem med en... håll i dig nu; BAS! den fick mitt hjärta att fladdra av stilla lycka.

Den är kanske lite för gul för min smak, men för fåglarna; så länge den inte är kanariegul, ska jag hålla näbben. Huvudsaken är ändock att mannen är kvittrande glad över den.
Nu känner jag att jag bör hålla truten och göra något vettigt av resten av den här dagen. Duscha och fluffa upp plymen och burra upp mig i fåtöljen tills mannen kommer hem, till exempel.

Ha en skön lillelördag och ta det lugnt, jag kacklar vidare en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar