Powered By Blogger

onsdag 17 december 2014

Reker? Ja, såna som man eter! #blogg24 #bloggswe

Idag blir det ett mycket kort inlägg, ty mannen och jag ska träffa Kluran och 7-son på stan, närmare bestämt på den tydligen riksberömda restaurangen Räkan. Anledningen till det är att de ska stänga verksamheten på grund av chockhöjning av hyran för lokalen. Trist, eftersom det lär vara en mycket speciell upplevelse att besöka dem och att "alla" kändisar gästat stället.

Sista chansen för utsocknes och okändis, vilket Kluran och jag väl får anses vara, alltså. Jag återkommer med en recension vid senare tillfälle. Förmodligen i morgon.

Har haft en hektisk dag, men lugna och städade kunder idag. Det trodde du kanske inte, men man kan faktiskt bli svettig av att vara rådgivare på apotek. Man kutar runt och håller ordning i hyllorna, springer till kassan, hämtar saker "bakom" och snärjer runt i största allmänhet under tiden man hjälper kunder till rätta. Kul är det och tiden flyger iväg, så jag glömmer när jag ska ta rast.

Ha en härlig lille-lördag eller onsdagskväll, stryk det som passar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar