Powered By Blogger

onsdag 31 december 2014

Gott slut! #bloggswe

Nå, nu är jag ju lite beroende av att skriva av mig, så jag sätter mig här en liten stund, medan kalkonfyllningen svalnar. Jag var uppe och hämtade GP och kaffe, men ingen annan än katterna ville vakna. Mannen somnade ifrån kaffet och sonen försökte jag inte ens väcka förrän frukosten stod på bordet. Vilket var ganska sent på dagen, även för att vara hos oss.

Nu har mannen åkt till affären för visst är det alltid något man glömt fylla på? Dessutom blev det ingen champagne köpt igår, för jag såg att "vårt" Bolag har öppet ända till 15, som en vanlig lördag. Gissar att det trots allt var mer folk där igår eftermiddag än idag.

Förberedelserna inför vår nyårsmiddag är alltså igång. Det blir bara mannen, sonen och jag så det blir kanske lite över av vår fyrakilos kalkon. Mindre gick inte att hitta i vår Ica-butik, fast å andra sidan, rester är ju himla gott att ha! Det blev inte mycket kvar av lasagnen igår, men det hade jag inte väntat mig heller. Han är som sagt rätt matfrisk min son...

Jag önskar alla nära och kära, gamla och nya vänner, medbloggare och läsare; både gamla trogna och nytillkomna, ett riktigt Gott Nytt År och ett lugnt, mysigt, roligt och värdigt slut på detta år.

Ett gott nytt matår förutsätter jag att det blir och jag hoppas på många nya smaksensationer och äventyr i köksregionen för oss alla!


2 kommentarer:

  1. Gott slut och Gott nytt År till dig också!

    SvaraRadera
  2. Och ett riktigt smakrikt Gott Nytt År önskar jag dig!

    SvaraRadera