Powered By Blogger

måndag 8 december 2014

En påse godis? #blogg24 #bloggswe

Ringde till min Vårdcentral och fick en tid redan idag. Min vanliga läkare hade inte tid, så istället för dr Safari fick jag träffa dr Disa. En seriös ung läkare, som tog hela problematiken på allvar. Inte särskilt förvånande, med tanke på att Jungfruplatsens Närhälsa blivit utsedd till VG:s bästa.
Hon skickade mig på röntgen, då ena lungan rasslade men inte den andra.

Mannen skjutsade mig till Unilab och jag gick igenom genomlysningen utan anmärkning. De jämförde med plåtarna från två år sen när jag fick min diagnos, vilket det var oväntat men bra!
Doktorn hade redan skrivit ut ett "baspaket" så vi kunde åka direkt till apoteket och hämta ut en påse "Gott & Blandat". Hostmedicin så jag får sova utan att hosta sönder något, till exempel.

Natten som gick var inget vidare alls. Tre gånger fick jag andas Bricanyl, för att få luft. Biverkningen gör dock att jag får hjärtklappning och då är det inte heller lätt att somna om. Fick kortisontabletter också, så att luftrör och lungor läker snabbare. Det är konstigt att jag inte känt mig "sjuk" en enda gång sen jag fick astman konstaterad och akutbehandlad, men nu känner jag mig liksom "drabbad."

Jag har ju inte slarvat, vare sig med det ena eller andra, så varför ska det bli såhär? Fast jag kommer nog över det med. Det finns sånt som är mycket värre och jag känner mig bara orättvist behandlad i största allmänhet. Sjögräset är en och min chef på Kronans en annan som burit sig illa åt. På olika sätt visserligen, men lik förbannat upplever jag det som orättvisor, arrogans och inkompetens.

Nå, jag ska göra lite middag, så känns det kanske bättre, Idag blir det Korrrv Stroganoff, brysselkål och pasta eller ris. Snabbmat, när den är som bäst! För att få rätta smaken har jag i lite senap, det lyfter hela anrättningen. Inte ens den som påstår att han eller hon ogillar senap, märker den hemliga ingrediensen, men det blir inte lika bra utan. Så det är bara att tugga och svälja...

Ha en fin kväll och ta hand om varann!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar