Powered By Blogger

lördag 6 december 2014

Depp och pepp. #blogg24 #bloggswe

 Idag fyller min mormor 84 år. Pigg och glad som alltid lät hon när jag ringde för att gratulera.
Jag hoppas jag blir som hon! Enda skavanken är dålig hörsel, men det finns ju hjälpmedel för sånt. Hörapparater har den fördelen att de kan stängas av och på vid behov, säger hon. På det viset slipper man höra en massa skitprat och andra dumheter...

Apropå apparater ska vi på utflykt med Kluran och leta kaffemaskin. Mannen har en stor och fin maskin som maler och brygger en kopp i taget. Väldigt praktiskt när man är få, mindre effektivt om man är flera. Gott resultat blir det i alla fall. Jag dricker oftast bara en kopp om dagen numera. Det fanns en tid när jag var uppe i mer än 15, men det blev dyrt i längden, så jag trappade ner.

Igår var både mannen och jag på krigsstigen. Jag skickade följande till Sjögräs, den slingerbulten:
"En månad är inte "inom kort" i min almanacka. 
Jag upplever att både KD och förbundet inte respekterar mig och mina frågeställningar, när allt ska dra ut på tiden i denna omfattning.
Först efter påtryckningar får jag löfte om uppdatering, som sedan dröjer i månader. 

Jag är förvånad och besviken, både över att kraven från vår sida överges så lättvindigt och bristen på kommunikation." 

Jag har ännu inte fått någon respons på detta. Det kanske kommer på måndag, men troligen inte förrän jag hotar med pressen och offentligheten.

Mannen sjukskrev sig och gick hem, efter att ha drabbat samman med sin chef, som fortfarande inte fattat ett enda ord. Det "förväntas" att han ska flytta hela sitt kontor själv och sitta ute på Hisingen den 15:e. Trots att kontraktet på det kontor han sitter i nu, inte går ut förrän i maj. Inga kompromisser, inga kompensationsförslag, inte ens ett försök till att förstå hans argument. Patetiskt!

Vi behöver alltså lite uppmuntrande sällskap och annat att tänka på och då är Klurans förslag idealiskt. För övrigt ska jag laga till en asiatisk middag idag. Jag hittade kycklinglårfiléer till ett hyfsat pris, på grund av kort datum, när jag handlade igår. Man får inte vara dum, nämligen. Tittar alltid efter röda lappar och gillar att fynda på detta vis.

Då kan man lägga krutet på så mycket ekologiska och närproducerade produkter som möjligt istället.
Jag har ännu inte bestämt hur maten ska tillagas idag. Det finns lök, vitlök, citrongräs, vattenkastanjer, bambuskott, morötter, minimajs, paprika, chili och lite annat smått och gott att använda sig av. Fisksås, ostronsås, chilisås, sherry och vin. Även risvin och sake, minsann!

Det kommer att hackas och skäras en hel del i köket idag, med andra ord. Meditation för mig.
Mannen får hjälpa till, om han vill. Det får han bestämma alldeles själv. Bara för att jag har annekterat köket, betyder det inte att han är bannlyst.

Ha en fin lördag och respektera din medmänniskor och deras åsikter. Kör inte över någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar