Powered By Blogger

onsdag 24 december 2014

Puh, jag hann! #blogg24 bloggswe

Hoppas alla har haft en lika bra julafton som jag!
Vi började med en kopp kaffe och en skinkmacka i sängen och sen packade vi ihop oss igen, för att åka hem till päronen. Syster Å plockade upp sonen och syster M lite senare, eftersom M jobbade till klockan 14 idag. Väl hemma kom ett nödrop från M:s söner och en svärdotter.

Felläsning eller något annat missförstånd innebar att de fastnat i Uddevalla och inte kunde komma på utsatt tid. Som den goda moster jag är, det är ju ändå jul liksom, for jag som ett skott och hämtade upp dem på Torp och ett gossebarn i Dingle. Alla missade/avstod Kalle Anka. Kvack?!

Min lilla pärla betedde sig konstig på vägen hem, så jag satt på helspänn och undrade om vi skulle klara färden ända till Mölndal och om jag skulle hinna skicka in detta inlägget, innan dagen var slut. Med 16 minuter till godo låste vi upp dörren och nu skriver jag så fort jag kan.

I morgon ska jag sova länge och bara vara. Se på TV och njuta av julmaten igen. På annandagen kommer kära svärmor och det ska bli trevligt!

God fortsättning till er alla och frid därtill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar