Powered By Blogger

tisdag 9 december 2014

Sömnlös... #blogg24 #bloggswe

Tre timmar. Det är lite för lite sömn för mig. Sju-åtta klarar jag mig bäst på, men detta är ju löjligt. Tog första dosen (av fem) av prednisolon-kuren igår kväll och Cocillana för att slippa hosta under natten, men inte sjutton somnade jag för det. När klockan var 03.05 kom hostan och jag tog en halv slurk till och tänkte nu får jag sova ända till morgonen. Icke sa Nicke!

Sista gången jag tittade på klockan var den närmare halv fem. Vaknade i alla fall halv åtta och då satte hostan igång ordentligt. Upp och ta astmamedusin, Bricanyl och andra dosen kortison, mata katterna, släppa ut Mayzan, hämta GP och göra kaffe. Lika bra att komma igång med dagen.
Solen skiner och det blir en tur till ÅV. Mannens bil ska eventuellt hämtas.

Fick ett sms från apoteket i Kortedala om jag kan hoppa in i morgon. Klart jag kan! Min bil får tas om hand på torsdag istället. Tur att det är fler än jag som är flexibla. Ska bli skönt att få gjort service på den och äntligen slippa se skiftnyckeln på instrumentbrädan. Den har gått några mil över 6000 på tre år. Ett år efter jag köpte den fick jag göra 3000-milaservice...

Konspirationsteorierna duggar tätt efter att alla mannens telefonnummer till kunderna blivit raderade i hans arbetstelefon och mailen inte går att nå. Inte för att han ska bry sig om jobbmailen egentligen, eftersom han är sjukskriven, men han känner ju ett ansvar för kunderna och är mån om att de ska få den service de är vana vid, genom att vidarebefordra till en lämplig kollega.

Han ringer sin "team-leader" och frågar vad som står på. Denne vet inget, men ska kolla upp. Återkommer efter en stund med besked om att den nya datorn som ska installeras på Hisingen är orsaken. Frågan är då om de släcker ner den som står på kontoret i Sisjön för gott, så han blir tvingad att flytta för att kunna utföra sitt jobb, trots att de måste betala för kontoret ända till maj?

Det handlar om 3000 i månaden och mannens kostnad för att ta sig till och från jobbet på Hisingen kommer att uppgå till 1500. En bra kompromiss vore väl att höja mannens lön med de 1500, som den "nyckelperson" han är för företaget och de "tjänar" 1500 och visar lite uppskattning för hans kompetens och serviceanda, för en gångs skull? De vill inte ens ta en diskussion om saken...

I och med det har de kört min man fullständigt i botten och det vinner inte någon någonting på. Märk väl, att detta inte är enda anledningen till att det är som det är. Kommunikationsbrist och respektlöshet, samt ren dumhet i största allmänhet hos människor som tror att de kan reservdels-branschen, för att de tidigare sålt nybilar, är en kort sammanfattning av vad som försiggått i åratal.

När inköpsavdelningen består av fler personer än orderbordet och det ändå fattas basala detaljer i lagret hemma, kanske man skulle titta på kostnadseffektiviteten där istället? När kunderna får vänta i mer än två veckor och ibland tre, är det inte konstigt att de vänder sig till konkurrenterna.
Nåja, det löser sig förr eller senare på något sätt. Helst förr...

Idag blir det kåljox ur fyndlådan i frysen. Gott ska det bli!
Efter turen till ÅV och affären, får det nog bli en gum-vil, före maten, annars somnar jag för natten och då blir det inte heller bra.

Ha en fin dag och grattis alla som heter Anna, Ann och Anne, med flera varianter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar