Powered By Blogger

torsdag 18 december 2014

Jajamän! #blogg24 #bloggswe

Vad glad jag är att vi besökte Räkan igår. Det var mysigt att gå ut med goda vänner och ett mysigt och annorlunda ställe. Tråkigt att de måste slå igen, men de verkar jobba på att öppna på annan plats, enligt vår pigga och glada servitris. Hoppas de lyckas, för det är ju ett helt unikt koncept. 


Så blev vi serverade, eller rättare fick manövrera båten till bordet.

Hela bassängen.

En ovanligt ful fisk!

Vi åt "Så mycket ni orkar" och det gjorde vi! Fem personer var vi och de fick fylla på av allt. Smaskigt var det och oj, så gott jag somnade när vi kom hem! Eftersom två eller tre av oss skulle jobba idag fick det ju bli sansat och inte för sent. Mannen och jag brukar inte gå ut så ofta och detta var första gången mitt i veckan. Förstår tjusningen, men inte orkar man detta så ofta? 

I golvet på väg till damrummet på Räkan.
Därför är det lite remarkabelt att vi planerar att gå ut i morgon också. Speciellt med tanke på att jag jobbar även på lördag. Men det känns lite som att det inte blir jul förrän vi varit på Tyrolen och gode vännen Ingos band Ya Ya Men och lyssnat in julsångerna de trakterar oss med. Det blir fjärde året i rad och faktum är att det var så mannen och jag sågs IRL första gången.

Det sa inte klick, poff eller nåt annat då. Även om mannen säger att "det gjorde det visst, på grund av din hatt". Vi hejade och kramade om varann som alla andra groupisar, det var inget märkvärdigt med det. Vi pratade mer med andra den kvällen. Varför vi började prata eller snarare chatta med varann senare har vi båda glömt. Resten är historia, i alla fall. 

Jag jobbar alltså sex dagar i rad, så det är ju lite tur att jag inte haft heldagar. Är inte så van längre. Det var skillnad då, när jag jobbade på Nordby. Då blev det ibland både en och två veckor i rad, för att få ihop bemanningen. Inget jag saknar precis, men jag saknar ett fast jobb med vettiga tider och en högre inkomst än den jag har nu. Speciellt när det lackar mot jul. 

Önskade korrrv och potatismos till middag idag och det har mannen serverat mig. Han har haft en dag på kontoret, fast utan att jobba förstås. Alla hans datorer har flyttat nu och finns numera på andra sidan stan. Frågan återstår dock om mannen kommer vara tvungen att flytta dit. Datamannen vet vad han gör, så jag känner mig lugn. 

Ha en fortsatt fin torsdag och stressa inte ihjäl dig för att det snart är jul. Det blir jul ändå och det kanske är dags att släppa på några "måsten"?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar